Repertuar chóru dziecięco-młodzieżowego w aspekcie rozwoju muzycznego chórzysty

dr Alicja Szeluga

Kluczem do sukcesu zespołu chóralnego jest, obok brzmienia, jego repertuar. Liczba jednogłosowych piosenek oraz utworów wielogłosowych przeznaczonych na chóry dziecięce występująca na rynku wydawniczym jest coraz większa. Propozycje literatury muzycznej dla chórów młodzieżowych są ogromnie szerokie. Jak odnaleźć się w tym materiale? W jaki sposób dyrygent chóru dziecięco-młodzieżowego powinien kształtować program muzyczny swojego zespołu? Jakie utwory wybierać i czym się przy tym kierować? Dlaczego chór złożony z 8- i 9-latków nie radzi sobie ze śpiewem wielogłosowym? W jakim wieku występuje największy rozwój kompetencji wokalnych dzieci i co z tego wynika? Odpowiedzi na te i inne pytania zawarte są w niniejszym wykładzie.

Prelegentka, opierając się na własnych wieloletnich doświadczeniach pracy z chórem dziecięco-młodzieżowym wyjaśnia, co śpiewać, kiedy i dlaczego. Omawia repertuar chóru dziecięco-młodzieżowego w odniesieniu do rozwoju psychofizjologicznego i muzycznego jego członków oraz wskazuje źródła pozyskania wartościowej literatury chóralnej.

Niezapisany/a

Szkolenie zawiera:

  • 1 zagadnienie
  • 2 quizy
  • Certifikat